မဂၤလာပါ... မီဂန္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ က်န္းမာေရးအဓိကထားတဲ့ သုတ၊ ရသ၊ ဟာသနဲ႔ ေကာင္းႏုိးရာရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ မီဂန္သုံးစြဲသူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း.... အားလုံး ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ...

Friday, February 21, 2020

အဲန္တို႔ဘဝ၊ အဲန္တို႔အလွရွိရာ ႐ြာကေလးဆီသို႔ . . .

အဲန္တို႔ဘဝ၊ အဲန္တို႔အလွရွိရာ ႐ြာကေလးဆီသို႔ . . .
-------------------------------------------------------



🔳  ၂၁ ရာစုတြင္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ဟူသည့္ ေဝါဟာရႏွင့္အတူ ကမာၻႀကီးသည္ ႐ြာႀကီးတစ္႐ြာ ျဖစ္လာၿပီဟု ဆိုၾကသည္။ ကမာၻ႔ေနရာ အႏွံ႔တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာ ေပါင္းစုံကို မိမိတို႔ ေနအိမ္အတြင္း ထိုင္ေနရင္းျဖင့္ပင္ သိလာႏိုင္သည္။ ဆက္သြယ္မႈကြန္ရက္မ်ား အားေကာင္း က်ယ္ျပန္႔ လာသည့္သေဘာျဖင့္ ကမာၻ႔႐ြာႀကီးဟု မည္မွ်ပင္ဆိုဆို ကမာၻ႔ေနရာ အႏွံ႔အျပားတြင္ သြားလာရ ခက္ခဲ
ၾကမ္းတမ္းေသာ လူသူမသိေသာ ေဒသမ်ားစြာ က်န္ရွိေနဆဲပင္။


ထိုသို႔ သြားလာရ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းၿပီး လူသိနည္းေသာ ေဒသမ်ားအနက္ အဲန္လူမ်ိဳးစုတို႔ ေနထိုင္ရာ သီးသန႔္ ကမာၻေလးလည္း ပါဝင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပိုင္း က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းတြင္ ႐ိုးရာဓေလ့ ထုံးတမ္းမ်ား၊ ဆင္ယင္ထုံးဖြဲ႕ မႈမ်ားႏွင့္ ႐ိုးရွင္းစြာ ေနထိုင္ရွင္သန္ၾကေသာ အဲန္လူမ်ိဳးစု မ်ား၏ အေၾကာင္းအရာမ်ားက လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာခဲ့ၿပီး လူအမ်ား စိတ္ဝင္စားမႈမ်ားခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အဲန္တို႔ဘဝ၊ အဲန္တို႔အလွရွိရာ ႐ြာေလးဆီသို႔ ခရီးဆန႔္ျဖစ္ခဲ့သည္။

ခရီးတစ္ခု သြားေလတိုင္း ႀကဳံေတြ႕ရသည္က လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းမႈျဖစ္သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းမွ တစ္ဆင့္ ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႕ပိုင္း ခရီးစဥ္အျဖစ္ မႏၲေလး-႐ြာငံ-ေတာင္ႀကီး-နမ့္ဆမ္ ၿမိဳ႕အထိ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းလမ္း တစ္ေလွ်ာက္က ၾကမ္းတမ္းလွသည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ေကာင္းမြန္ ေခ်ာေမြ႕သည္ဟုလည္း မဆိုသာေပ။ နမ့္ဆမ္လြန္၍ ဟိုခိုေက်ာ္ပါက ရွမ္းအေရွ႕ပိုင္းႏွင့္ ရွမ္းေတာင္ပိုင္းအစပ္ ျဖစ္သည့္ “တာေကာ” တံတားကို ျဖတ္သန္းရသည္။


ယင္းတံတားမွာ သံလြင္ျမစ္ေပၚမွ ျဖတ္သန္းတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး တံတားအရွည္ ေပ ၂၀၀ ခန႔္သာ ရွိေသာ္လည္း ရွမ္းေတာင္ႏွင့္ ရွမ္းအေရွ႕ကို ေပါင္းကူးထားေသာ အဓိက နယ္စပ္တံတားျဖစ္ျခင္းႏွင့္အတူ နံနက္ ၆ နာရီမွ ညေန ၆ နာရီအထိသာ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳကာ တပ္မေတာ္က လုံၿခဳံေရး စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိ၏။ ယင္းလမ္းပိုင္းကို သြားေရာက္မည္ဆိုပါက လမ္းခရီးၾကာခ်ိန္ကို တြက္ဆေမာင္းႏွင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ၿပီး သို႔မဟုတ္ပါက လမ္းခုလတ္တြင္ ညအိပ္ရပ္နားကာ တံတားျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳမည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းရမည္ျဖစ္၏။

တကယ္ေတာ့ နမ့္ဆမ္မွ က်ိဳင္းတုံအထိ ခရီးမွာ ၂၀၈ မိုင္သာကြာေဝးၿပီး ဆင္ေမာင္း၊ မိုင္းပ်ဥ္း၊ တာတုံၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းရသည္။ ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္းလမ္း အေကြ႕အေကာက္မ်ားလွေသာ ရွမ္းအေရွ႕ခရီးမွာ ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္ ၁၀ နာရီအထက္ ၾကာျမင့္သည္။ ယင္းလမ္းပိုင္းမွာ အာဆီယံဟိုက္ေဝး လမ္းမႀကီး (၂) ၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေတာင္ကမ္းပါးယံမ်ားကို ၿဖိဳခ်ကာ လမ္းပိုင္းခ်ဲ႕ထြင္မႈမ်ား၊ လမ္းသား ခင္းျပဳျပင္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။ အတက္အဆင္းၾကမ္းၿပီး အေကြ႕အေကာက္ မ်ားလွေသာ ရွမ္းအေရွ႕ႏွင့္ ရွမ္းေတာင္လမ္းပိုင္းကိုသြားရင္း ရွမ္းေျမာက္ပိုင္း မႏၲေလး-လားရႈိး-မူဆယ္ လမ္းပိုင္းအေၾကာင္း သတိရမိသည္။ ရွမ္းေျမာက္ပိုင္းလမ္းေတြက တ႐ုတ္ျပည္ နယ္စပ္မွ တစ္ဆင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ား ဒလေဟာတိုက္ စီးဆင္းမႈ၏ အသီးအပြင့္ျဖစ္ဟန္ တူသည္ဟု အေတြးစ မ်ားႏွင့္အတူ မႏၲေလး-က်ိဳင္းတုံခရီးမွာ နာရီ ၂၀ ေက်ာ္ေမာင္းႏွင္ၿပီး ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ က်ိဳင္းတုံမွ မိုင္းဆတ္ လမ္းသစ္တိုင္း ဆက္သြားရၿပီး ၂၃ မိုင္စခန္းဟုေခၚေသာ လမ္းျဖတ္မွတစ္ဆင့္ အဲန္႐ြာေလးဆီသို႔ ေတာေတာင္လမ္းခရီး ထပ္မံသြားရမည္ ျဖစ္သည္။ ေတာလမ္းဆိုသည္မွာ သြားပါမ်ားလြန္း၍ လမ္းျဖစ္ေနေသာ ေတာင္ကမ္းပါးယံစြန္းမ်ားျဖစ္သည္။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးစြန္းေအာက္တြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္က ေတာင္ယာေလွကားထစ္ စိုက္ခင္းမ်ားျဖစ္ၿပီး ယခုအခ်ိန္မွာ စိုက္ပ်ိဳးထြန္ယက္ခ်ိန္ မဟုတ္၍ ေျခာက္သေယာင္းေနသည္။


ေတာင္ကမ္းပါးယံလမ္းပိုင္းမွာ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ တစ္နာရီခြဲခန႔္ ေမာင္းႏွင္ရသည္။ ဆိုင္ကယ္မစီးရဲ၍ လမ္းေလွ်ာက္ပါက ေတာင္တက ေတာင္ဆင္းလမ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သုံးနာရီေက်ာ္ သြားရမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ေတာင္အသြယ္သြယ္ ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီးပါက အဲန္လူမ်ိဳးစုတို႔၏ ေျခတံရွည္ အိမ္ေလးေတြကို ေတာင္ေၾကာေတြေပၚမွာ အစီအရီ ေတြ႕လိုက္ရသည္။ အိမ္တည္ေဆာက္မႈမွာ ခ်င္းလူမ်ိဳးတို႔ ေနထိုင္ပုံႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူလွသည္။ အိမ္အားလုံးမွာ ေျခတံရွည္၊ ပ်ဥ္ခင္း၊ သက္ကယ္မိုးထားၾကသည္။ အိမ္အားလုံးမွာ အတူတူပင္ျဖစ္ၿပီး အိမ္အဝင္တြင္ အမိုးအကာ မပါေသာ ကြပ္ပ်စ္ပါရွိၾကသည္။ အ႐ြယ္အစားတူ ေျခတံရွည္၊ ပ်ဥ္ခင္း အိမ္ေလးမ်ားအနက္ ႐ြာသူႀကီးအိမ္မွာ ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ႐ြာသို႔လာေရာက္သည့္ ဧည့္သည္မ်ား နားခိုႏိုင္ရန္ အျခားအိမ္မ်ားထက္ ပိုမိုက်ယ္ဝန္းစြာ ေဆာက္လုပ္ထားေလ့ရွိသည္။

က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕နယ္အတြင္း အဲန္လူမ်ိဳးစုတို႔၏ ႐ြာရွစ္႐ြာအထိရွိေၾကာင္း သိရၿပီး မိုင္းဆတ္လမ္းသစ္ ၂၃ မိုင္စခန္းမွ သြားရေသာ ပင္းေတာက္ေက်း႐ြာအုပ္စု ဝမ္ေနာင္၊ တင္ထပ္ႏွင့္ ဝမ္ခါမ္းဆိုသည့္ အဲန္လူမ်ိဳးစု႐ြာ သုံး႐ြာက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲဆုံးပင္ျဖစ္သည္။ ပင္းေတာက္ေက်း႐ြာအုပ္စု ဝင္အဲန္႐ြာသုံး႐ြာမွာ လူဦးေရ ၁၄၀၀ ဝန္းက်င္ခန႔္ရွိၿပီး Head to Reach Area ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ေခတ္ေနာက္အက်ဆုံးႏွင့္ လိုအပ္ခ်က္ မ်ားစြာၾကားတြင္ ဓေလ့ထုံးတမ္း အစဥ္အလာမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္ရွင္သန္လ်က္ ရွိျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေပၚႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အဲန္လူမ်ိဳး႐ြာအခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေခတ္စနစ္အလိုက္ ေျပာင္းလဲေနထိုင္မႈမ်ား ရွိသည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ရွမ္းတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးႏြယ္ဝင္ အုပ္စုတစ္ခုျဖစ္သည့္ အဲန္လူမ်ိဳးစုုမွာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳး စာရင္းဝင္ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ ဘာသာစကား ရွိသည္မွာ ထူးျခားမႈျဖစ္သည္။ အဲန္လူမ်ိဳးစုမွာ ေရွးေစာ္ဘြားမ်ား လက္ထက္က ဆင္းထိန္း၊ ျမင္းထိန္း အႏြယ္ေတာ္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာသူမ်ားဟု ဆိုၾကၿပီး အဲန္ဆိုသည္မွာ ရွမ္းဘာသာျဖင့္ လ်င္ျမန္ျဖတ္လတ္သူမ်ားဟု အဓိပၸာယ္ရသည္ဟု သိရသည္။



အဲန္လူမ်ိဳးစုမ်ားမွာ ေတာင္ေပၚေဒသမ်ားတြင္ အေျခတည္ေနထိုင္ၾက၍ ေသာက္သုံးေရရရွိမႈ ခက္ခဲရွားပါးရာ ရက္ရွည္လမ်ား ေရခ်ိဳးျခင္း မရွိၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရမခ်ိဳးသည့္ လူမ်ိဳးမ်ားဟုလည္း ေျပာစမွတ္ရွိ၏။ ထို႔ျပင္ သြားမည္းမွ လွသည္ဟု ယူဆထားသည့္ အဲန္လူမ်ိဳးမ်ားမွာ သစ္႐ြက္ေျခာက္ႏွင့္ ေဆးနီသစ္ေခါက္ကို အခြံခြာ၍ ကြမ္းယာကဲ့သို႔ အၿမဲတေစ ၀ါးေနေလ့ရွိၾကသလို အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ သစ္ေခါက္တစ္မ်ိဳးမွ ရရွိသည့္ အေခါက္ကို အဆီရရွိရန္ မႈိင္းတိုက္၍ သြားမ်ားကို လိမ္းက်ံေလ့ရွိၾက၏။ ယင္းသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ သြားမည္းေစရန္ထက္ ခံတြင္းနံ႔ ကင္းေစရန္ႏွင့္ သြားကိုက္ သြားနာ မျဖစ္ေစရန္ အတြက္ဟုဆိုရာ ေရရွားပါးမႈေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္ေရ သန႔္ရွင္းေရး အားနည္းလွေသာ္လည္း သြားက်န္းမာေရးတြင္မူ အထူးဂ႐ုျပဳ ေနထိုင္ၾကသည္ဟု ယူဆစရာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲန္လူမ်ိဳးတို႔ကိုယ္တိုင္ စိုက္ပ်ိဳးစားေသာက္သည့္ ေတာင္ယာဆန္မွာ ေက်ာက္ခဲအလား ၾကမ္းတမ္းမာေက်ာလွ၏။

“ကြၽန္မေရာက္ဖူးသမွ် Head to Reach Area ေတာင္ေပၚေဒသကသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေတာ္တန္႐ုံ ေရမခ်ိဳးၾကဘူး။ ေရမခ်ိဳးတာ အေၾကာင္းရင္း မ်ားစြာရွိပါတယ္။ ေတာင္ေပၚေဒသျဖစ္လို႔ ေရရရွိမႈ အခက္အခဲရွိတယ္။ လုံေလာက္မႈမရွိဘူး။ ေရခ်ိဳးဖို႔ထက္ ေသာက္သုံးေရက ပိုအေရးႀကီးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာင္ေပၚေဒသ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ ဘဝရပ္တည္ဖို႔ စားဝတ္ေနေရး အရမ္းခက္ခဲၾကပါတယ္။ ေနမထြက္ခင္ မနက္ေဝလီေဝလင္း ေတာင္ယာဆီကို သုံးနာရီေလာက္ ေျခက်င္ေလွ်ာက္သြားၿပီး တစ္ေနကုန္ ေတာင္ယာလုပ္ မိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္ၾကေတာ့ နိစၥဓူဝ အလုပ္ထဲမွာ။ ေရခ်ိဳးတာက အေရးမႀကီးေတာ့ဘူး။ တစ္ကိုယ္ေရ သန႔္ရွင္းမႈ နည္းပါးတယ္ ဆိုေပမဲ့ သူတို႔က ခံႏိုင္ရည္အား Resistance ေကာင္းၾကတယ္။ နာဖ်ားတာ သိပ္မရွိေတာ့ သူတို႔ေရခ်ိဳးတာ မခ်ိဳးတာဟာ ေနေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းနဲ႔ မသက္ဆိုင္ဘူးလို႔ ေတြးမိေကာင္း ေတြးမိပါလိမ့္မယ္” ဟု ေရမခ်ိဳး လူမ်ိဳးစုမ်ားဟု ေျပာစမွတ္ ျဖစ္ေနသည့္အေပၚ က်ိဳင္းတုံၿမိဳ႕ စိမ္းလဲ့ေတာင္တန္း ပရဟိတအဖြဲ႕မွ အဲန္လူမ်ိဳးစုမ်ားအတြက္ ကူညီမႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိသူ မနန္းမားလားဝမ္းက ေျပာျပရာ ႐ြာကေလးမ်ားတြင္ ေတာင္က်ေရကို ၀ါးမ်ားျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ သြယ္တန္း၍ ႏြားတင္ကုတ္သဏၭာန္ သစ္သားထြင္းကန္ျဖင့္ စုေဆာင္းသုံးစြဲေနမႈႏွင့္ လူဦးေရအခ်ိဳးညီမွ်မႈ မရွိသည္ကို ျမင္ေယာင္မိေတာ့သည္။

 အဲန္လူမ်ိဳးတို႔၏ ေျခတံရွည္အိမ္အမ်ားစု၏ ကြပ္ပ်စ္အဝင္တြင္ လက္ရက္ကန္းစင္ ေလးမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ၿပီး ႐ိုးရာအဝတ္အစားမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးရက္လုပ္ ဝတ္ဆင္ၾကေလ့ရွိၾကသည္။ ယခုအခ်ိန္သည္ ေတာင္ယာစိုက္ပ်ိဳးခ်ိန္ မဟုတ္ေသာ္လည္း အဲန္လူမ်ိဳးမ်ားမွာ အနားမေနအား။ ျခင္းရက္လုပ္ျခင္းကဲ့သို႔ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေတာလိုက္ထြက္ျခင္းမ်ားႏွင့္ မိုးဦးမက်မီ ေနအိမ္ေခါင္မိုးမ်ား လဲလွယ္ရန္ သက္ကယ္မိုး ရက္လုပ္ျခင္းမ်ားကို အားသြန္ခြန္စိုက္ ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
 

ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ ဘိုးေဘးဘီဘင္နတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္မႈျပဳသည့္ အဲန္လူမ်ိဳးတို႔၏ ႐ြာမ်ားတြင္ နတ္ဆရာႏွင့္ ႐ြာသူႀကီးမွာ ၾသဇာတိကၠမ ႀကီးမားသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ႐ြာတည္ရွိရာ ေတာင္ထြတ္ေျမျပန႔္ ေနရာတြင္ က်ယ္ဝန္းသည့္ နတ္ကြန္းကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ နတ္ကြန္းဟု ဆိုေသာ္လည္း နတ္ကြန္းအတြင္း နတ္႐ုပ္တုမွာ သစ္သားတိုင္တစ္ခု ပုံသဏၭာန္သာျဖစ္၏။

ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ အဲန္႐ြာေလးမ်ားသို႔  က်န္းမာေရး အဖြဲ႕အစည္း၊ ခရီးသြား ဘေလာ့ကာႏွင့္ လူမႈကူညီေရး ပရဟိတအဖြဲ႕ တခ်ိဳ႕က ေဆးဝါး၊ အဝတ္အထည္ႏွင့္ ေသာက္သုံးေရ လိုအပ္မႈမ်ားကို သြားေရာက္ ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိၾကၿပီျဖစ္ရာ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမႈ နည္းပါးလွေသာ အဲန္လူမ်ိဳးတို႔မွာ ျမန္မာစကား လုံးဝနားမလည္ေသာ္လည္း တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္နားမ်ားမွ ၎တို႔ထံ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ လာေရာက္သူမ်ားကို ေဖာ္ေ႐ြပ်ဴငွာသည့္ အၿပဳံးျဖင့္ ဧည့္ခံတတ္ၿပီျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား လာေရာက္ပါက အဲန္လူမ်ိဳးတို႔ မွာယူေလ့ရွိသည္မွာ ဟင္းခ်ိဳမႈန႔္ထုပ္ႏွင့္ ယမ္ယမ္ကဲ့သို႔ အသင့္စားေခါက္ဆြဲ ေျခာက္ထုပ္သာျဖစ္ရာ ေက်ာက္ခဲကဲ့သို႔ မာထန္ေသာ ေတာင္ယာဆန္စားေသာ အဲန္လူမ်ိဳးအတြက္ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ႏွင့္ ဟင္းခ်ိဳမႈန႔္မွာ နတ္သုဒၶါအလား ထင္ေယာင္မိ၏။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ မိမိေနအိမ္အတြင္းကပင္ ကမာၻ႔ေနရာအႏွံ႔တြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကို သိရွိလာႏိုင္ၿပီျဖစ္ေသာ ကမာၻ႔႐ြာႀကီးထဲတြင္ စာသင္ေက်ာင္းမရွိ၊ ေစ်းဆိုင္မရွိ၊ ေဆး႐ုံေဆးေပးခန္းမရွိ၊ တီဗြီမရွိ၊ ဟန္းဖုန္းမရွိ၊ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိ စသျဖင့္ မရွိျခင္းမ်ားစြာႏွင့္ အဲန္လူမ်ိဳးစု႐ြာေလးမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ မည္သူ ဆိုသည္ကိုလည္း သိရွိျခင္း မရွိၾကေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ နိစၥဓူဝ ေန႔ညမကြဲျပား လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနၾကရေသာ ယေန႔ကမာၻတြင္ အဲန္တို႔ေနထိုင္ရာ ေတာင္တန္းေတြဆီ ခရီးၾကမ္းက မြန္းက်ပ္မႈ၊ ဟန္ေဆာင္မႈ၊ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ား ကင္းေဝးရာ သီးသန႔္ကမာၻေလး တစ္ခုပင္ျဖစ္ၿပီး ႐ိုးရွင္းလွပါဘိ။ ေအးခ်မ္းလွပါဘိ။ အပူအပင္ ကင္းလွပါဘိေတာ့သည္ဟုသာ ၫႊန္းဆိုရမည္ ျဖစ္၏။

မင္းသန႔္
credit:ElevenMediaGroup
https://news-eleven.com/article/159796

No comments:

Post a Comment