မဂၤလာပါ... မီဂန္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ က်န္းမာေရးအဓိကထားတဲ့ သုတ၊ ရသ၊ ဟာသနဲ႔ ေကာင္းႏုိးရာရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ မီဂန္သုံးစြဲသူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း.... အားလုံး ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ...

Tuesday, August 15, 2017

သာကီဝင္ျမန္မာ ဆုိတာ...


သာကီဝင္ျမန္မာ ဆုိတာ...
-------------------------------
>:<  ဗုဒၶဘာသာကုိ မယုံၾကည္သူေတြဟာ...
ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ၊ ေကာလိယ စတဲ့ သကာကီဝင္ေတြရဲ႕ သကၠတိုင္းဟာ
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္း မဟုတ္ပဲ နီေပါႏိုင္ငံမွာ ဆိုတာေတာင္ မသိဘဲ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။
သာကီဝင္မင္းသားက ဘုရားျဖစ္လာတဲ့ ဗုဒၶနဲ႔ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေသျခာ မဖတ္ဘူးေတာ့
သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိမ့္ႏိုးႏိုး ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ (အဲသလို ဘူမသိ ကိုးမသိ သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိမ့္ႏိုး
ထင္ေနရင္ သူမ်ား လိမ္ညာတာ ခံရႏိုင္ပါတယ္) ဗုဒၶႏွင့္ သူ႔ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ သကၠဆိုတဲ့ သာကီဝင္ေတြရဲ႕
သမိုင္းကေတာ့ ...


၁။ သာကီဝင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ ဥကၠာကရာဇ္မင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္ေလးပါး၊ သမီးေတာ္ငါးပါး နဲ႔ ေနာက္လိုက္
ေနာက္ပါမ်ားဟာ မဇၥ်ိမေဒသသားမ်ားမဟုတ္ (ယေန႔နီေပါႏိုင္ငံနဲ႔ အိႏိၵယနယ္စပ္ေဒသ က ေဒသခံေတြ
မဟုတ္ပဲ) အလြန္ေရွးက်တဲ့ကာလက အလြန္ေဝးကြာတဲ့ေဒသမွ ေရႊ႕ေျပာင္းဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္တယ္။

၂။ အဲ့ဒီလို စတင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာခ်ိန္မွာ ကပိလ ရေသ့ႀကီးက သူ႔ေျမေနရာကို
ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေပးတဲ့အတြက္ ကပၸိလဝတၳဳ၊ ကပၸိလဝတ္ လို႔ ေခၚတာ ျဖစ္တယ္။

၃။ သက် သာကီဝင္ေတြ ဘယ္အရပ္ကလာတာလဲလို႔ မဇၥ်ိမေဒသက အာရိယံ၊ ျဒာဗီဒီယန္ ေတြက ေမးၾကတယ္။
သာကီဝင္ေတြက ျပန္ေျဖတယ္။ သူတို႔ဟာ အေရွ႕အရပ္က လာၾကတာပါတဲ့။ အေရွ႕အရပ္ဆိုတာ ေသျခာေအာင္
“ကပိလဝတ္မွ ၾကည့္လွ်င္ ေနထြက္ရာ အရပ္ဟာ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ ဇာတိ ပါ” တဲ့။

၄။ အာရိယံျဗဟၼဏေတြကေတာ့ သူတုိ႔ဟာ အာဖဂန္နစၥတန္ ေတာင္ၾကားလမ္းမွ တဆင့္ မဇၥ်ိမ ေဒသတြင္းသို႔
အေနာက္ဘက္မွ ဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး
လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးပါသတဲ့။

၅။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေနာင္ သာကီဝင္ျဖစ္လာမယ့္ သူေတြဟာ “ကၽြန္းေတာႀကီး ”ေတြ ရွိတဲ့ အရပ္က
လာၾကတာပါတဲ့။ သူတို႔ဟာ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေျခကို ပတ္ၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတာ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ရွိတဲ့
ေဒသကို ေရာက္တယ္။ ဇာတိေျမနဲ႔ တူသမို႔ တိုင္းႏိုင္ငံ ထူေထာင္ၿပီး ေနၾကတယ္။ ကပိလ ရေသ့ႀကီး ကလည္း
ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေနရာကို ေပးတယ္။ “သာကဝန=ကၽြန္းေတာ” ႀကီးမွာ ရွိတဲ့ႏိုင္ငံမို႔ သာကျပည္လို႔လဲ ေခၚၾကတယ္။

၆။ ၁၉၅၈ အိႏၵိယ ေရွးေဟာင္းသုေတသနရဲ႕ ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား တူးေဖာ္မႈ အစီရင္ခံစာအရ
သာကီဝင္ေတြဟာ အေနာက္ဘက္က ဝင္လာတဲ့ အာရိယံ ေတြ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သာကီဝင္ေတြဟာ
တိဘက္ျမန္မာ ေခၚ တိဘက္တိုဘားမင္း အုပ္စုဝင္ေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။ (သာကီဝင္ေတြဟာ တိဘက္တိုဘားမင္း
အုပ္စုဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း အျခား အေထာက္အထား မ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ စာရွည္လြန္းလို႔ ဤမွ်သာ)

၇။ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ သာကီဝင္ေတြဟာ အိႏိၵယ၊ နီေပါ စတဲ့ (natives) ေဒသခံမ်ား မဟုတ္ၾကပဲ ကပိလဝတ္ရဲ႕
အေရွ႕ဘက္ ေနထြက္ရာအရပ္ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ေပါက္တဲ့ အရပ္မွ (migration) ေရႊ႕ေျပာင္းလာသူမ်ား
ျဖစ္ၾကတယ္။

၈။ ကပိလဝတ္ရဲ႕ ေနထြက္ရာ အရပ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ကၽြန္းေတာႀကီး ေတြလည္း ရွိရမယ္။
အဲ့ဒီ ေဒသ ဘယ္ေနရာမွာလို႔ စစ္ေဆးလိုက္ေတာ့ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုသာ ေတြ႕ရပါတယ္။

၉။ ဘီစီ ၉၀၀ ခန္႔က ကပိလဝတ္မွ အဘိရာဇာေခါင္းေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စု တစ္စုဟာ သူတို႔ဇာတိျဖစ္တဲ့
သဃၤႆ (တေကာင္း) ကို ျပန္လည္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတယ္။ စစ္အင္အား ႀကီးတဲ့ အာရိယံကုလားျဖဴ မင္းက
သမီးေတာင္းတာ မေပးလို႔၊ အင္အားျခင္းလည္း မယွဥ္ႏိုင္လို႔ ဇာတိ တေကာင္းကို ျပန္ေျပးလာရျခင္းျဖစ္တယ္။
(ဒါကို သာကီဝင္ေတြ ပထမအႀကိမ္ တေကာင္းကို ေရႊ႕ေျပာင္းဝင္ေရာက္မႈ လို႔ေခၚတယ္)

၁၀။ ဘီစီ ၅၄၀ ခန္႔မွာ ဓဇရာဇာ ဦးေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စုတစ္စုဟာ သူတုိ႔ဇာတိ တေကာင္းကို
ျပန္ေျပးလာရပါတယ္။ ဝိဋဒူပ မင္းသားက (genocide) လူမ်ိဳးတုန္း သတ္ျဖတ္လို႔ ထြက္ေျပးလာရတာ ျဖစ္တယ္။
ဒါေတြ အားလံုးကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ မူလဇာတိ native ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး ဥကၠာကရာဇ္
မင္းႀကီးရဲ႕ သား/သမီး ၉ ဦးနဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ နီေပါႏိုင္ငံတြင္းမွာ ကပိလဝတ္ စတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို တည္ေထာင္ ေနထိုင္ခဲ့
ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ ဘိုးေတာ္၊ ေဘးေတာ္ သာကီဝင္မ်ားရဲ႕ ဇာတိဟာ ျမန္ႏိုင္ငံဧရိယာတြင္း ျဖစ္သမို႔
ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထြန္းကား သလားလို႔ ေတြးထင္မိတယ္။
ကိုင္းဒီေတာ့ ျမန္မာေတြနဲ႔ ေသြးသားရင္း ျဖစ္တဲ့ သာကီဝင္မင္းသားကေန ဘုရားျဖစ္သြားတဲ့ ဗုဒၶဟာ
ျမန္မာေတြအတြက္ ေသြးရင္းသားရင္းပါ။ ႏိုင္ငံျခားသား မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶကို အိႏိၵယသား ထင္မွတ္ေနသူ
မဟာပညာေရွာ္မ်ားကို ဗုဒၶဟာ နီေပါႏိုင္ငံ ကပိလဝတ္ၿမိဳ႕သား၊ ျမန္မာ့ေသြးသားရင္း၊ သူ႔ဘိုးေဘးမ်ားဟာ
ျမန္မာျပည္ဇာတိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္။

(ကိုသာဝ)
အကိုးအကား။ ။ ဦးလွသိန္းထဋ္ (ဘီေအ၊ ဓမၼာစရိယ) ၏ ဗုဒၶႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး
မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၱသာရာ ဘိဝံသ ရဲ႕ မဟာဗုဒၶဝင္မ်ား
ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနိက ပဌဝီက်မ္း
သိသာျမင္သာေစရန္ ေနဝါရီ သာကီဝင္ ႏြယ္မ်ား ဓာတ္ပံုျဖင့္ ျပသလိုက္ပါသည္
ရုပ္ေတြက ျမန္မာနဲ႔ဆင္လား အိႏၵိယႏြယ္ဖြားနဲ႔ဆင္လား ၾကည့္ခိုင္းလိုက္ ....
႐ုပ္တူတာတင္မက ေနဝါရီဘာသာ စကားမွာ ျမန္မာစကားနဲ႔တူတာေတြ အားႀကီးပဲ ....
ဂဏန္းသခ်ာၤ ၅=ငါး ကို ငါး လို႔ပဲေခၚတယ္
မီး ကို မီး
ပူတာကို ပူတာ
ထိတာကို ထိတာ
မီးပူဆိုတာကို မီးပူ
ေနာက္
ေမးခြန္းမွန္သမ်ွ လား ပါတယ္
အျငင္းဝါက်မွန္သမ်ွ အေရွ႕မွာ
`မ´ ထည့္ၿပီးေျပာတယ္
အာလူး ကို အာလူး ပဲေခၚတယ္ ဝရံတာ ကို ဝရံတာ လို႔ပဲေခၚတယ္
ေရထဲ က ငါး ကို လည္း ငါး လို ့ ပဲ ေခၚတယ္
ေနဝါရီ လူမ်ိဴးႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတ္ို႔တူေသာ
ေနာက္ထပ္စကားခ်ိဳ႕ရိွပါေသးတယ္...
လမ္း ကို လမ္း။
သြားသည္ကို ေလွ်ာက္ ။
ေသာက္သည္ကို ေသာက္။
အေခါင္းကို ေခါင္း။
ႏွေခါင္းကို ႏွာ။
မ်က္စိကို မ်က္။

ျမတ္ဗုဒၶကို ကိုယ္းကြယ္သူစည္းကပ္သူအမ်ားစုဟာ မ်က္ႏွာဝိုင္းမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၿပီး ကမာၻ႕လူမ်ိဴးႀကီးမ်ားျဖစ္တ့ဲ
ရာေဝရီယာန္ မြန္ဂိုလီယာန္ အင္ဒိုအာရီယာန္စတ့ဲ သုံးမ်ိဴးအနက္ထဲက အင္ဒိုအာရီယာန္ကုလားလူမ်ိဴး
မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္...။
က်န္တဲ ့ စကား လံုး အသံုး အႏႈန္း ေတြ တူတာ ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္
နီေပါႏိုင္ငံမွာ ေနပါလီ လူမ်ိဳးနဲ႔ ေနဝါရီ လူမိ်ဳးဆိုၿပီး လူမ်ိဳး ၂ မ်ိဳး႐ွိတယ္
ေနပါလီ က ပုဏၰား ျဗဟၼာဏ မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး
ေနဝါရီ လူမ်ိဳးက သာကီဝင္ မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္
အခုျပထားတဲ့ပံုက ေနဝါရီ မိန္းကေလးေတြပံုပါ
ေနဝါရီ လူမ်ိဳးအုပ္စုသည္ တိဘက္တိုဘားမန္း အုပ္စုျဖစ္ပါသည္
ကုလား မ်ိဳး အာရီယာန္ ႏြယ္မဟုတ္ပါ
သိသာျမင္သာေစရန္ ဓာတ္ပံု တင္ေပးလိုက္တာပါ။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဓမၼပဒပုစၧာမ်ား
source:todaymyanmar
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1644984305783198&id=100008149329661

No comments:

Post a Comment