မဂၤလာပါ... မီဂန္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ က်န္းမာေရးအဓိကထားတဲ့ သုတ၊ ရသ၊ ဟာသနဲ႔ ေကာင္းႏုိးရာရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ မီဂန္သုံးစြဲသူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း.... အားလုံး ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ...

Wednesday, January 21, 2015

Facebook ၏ မူဝါဒသစ္

Facebook ကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ Privacy Policy ကုိ အမ်ားလြယ္လြယ္ နားလည္ႏုိင္ေအာင္
ဆုိၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ျပင္သင့္တာက ၾကာပါၿပီ။ Facebook
Account ဖြင့္တဲ့သူတုိင္း သေဘာတူပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လက္ခံရတဲ႔ အဲဒီ Privacy Policy
Terms and Conditions ထဲက အခ်က္ေတြက ဥပေဒေၾကာင္းအရ သူတုိ႔ဖက္ကေနၿပီး
ကာၿပီးေရးထားေတာ့ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ သာမန္လူ အေတာ္မ်ားမ်ား နားလည္ဖုိ႔ ခက္ခဲပါတယ္။
Data Policy လုိ႔ Facebook ကသုံးတဲ့ လုိက္နာရမယ့္ သူတုိ႔ကုမၸဏီရဲ႕ Privacy Policy မွာ
အရင္တုန္းက စာလုံးေရ ကိုးေထာင္ေက်ာ္ပါလုိ႔ အေမရိကန္ ဖြဲ႔စည္းပုံဥပေဒထက္ေတာင္
ရွည္ေနတယ္လုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒါကုိ အခု ၇၀-ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္
ေလွ်ာ့လုိက္ၿပီးေတာ့ စာလုံးေရ ႏွစ္ေထာင့္ခုႏွစ္ရာပဲပါတဲ႔ စာသားအသစ္ေတြနဲ႔ ျပင္လုိက္
ပါတယ္။ အရင္တုန္းကေရးထားတာေတြကေတာ့ ေရွ႕ေနေတြနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ အခ်ိန္ေပး
ဖတ္တဲ့သူေတြပဲ နာလည္ႏုိင္တာမ်ဳိးပါ။


အခုကေတာ့ စာသားကုိလဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေျပာင္းလုိက္တဲ႔အျပင္ အမ်ားနားလည္
လြယ္ေအာင္လုိ႔ နမူနာပုံေတြနဲ႔လဲ  တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ရွင္းျပထားပါတယ္။
Privacy Basic ဆုိတဲ႔ ေနရာကုိသြားၾကည့္ရင္ အေရာင္ေတြ ကာတြန္းပုံေတြနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕
Facebook Account Setting ကုိ ဘယ္လုိျပင္ႏုိင္သလဲဆုိတာေတြကုိ ရွင္းျပထားပါတယ္။
ဥပမာ- ကုိယ္တင္ထားတဲ႔ ပုိ႔စ္ေတြ ဓာတ္ပုံေတြကုိ ဘယ္သူေတြျမင္ႏုိင္သလဲ၊ ဘယ္သူ
ကပဲ ျမင္ေစေအာင္ လုပ္လုိ႔ရသလဲ၊ ေနာက္ ကုိယ့္ရဲ႕ပုိ႔စ္ေတြကုိ ဘယ္သူေတြက ကြန္မန္႔
ေပးႏုိင္သလဲ၊ Like လုပ္ႏုိင္သလဲ၊ ေၾကာ္ျငာေတြ သူမ်ားတင္ထားတဲ႔ ပုိ႔စ္ေတြကုိ ကုိယ္က
ဘယ္လုိ ကန္႔သတ္လုိ႔ရသလဲ ဆုိတာေတြကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ ရွင္းထားတာ ျမင္ရပါတယ္။
Facebook နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် အခ်က္အလက္ေတြကုိ ရွင္းႏုိင္သမွ် ရွင္းေအာင္ ရည္ရြယ္
လုပ္တာပါလုိ႔ Facebook ကုမၸဏီရဲ႕ Privacy ပုိင္းဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ အဲရင္အီဂင္ က
သူ႔ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာ ေရးထားပါတယ္။

လူေတြအေနနဲ႔ ဒီ Facebook ရဲ႕မူဝါဒကုိ နားလည္ေအာင္လုိ႔ အခ်ိန္အၾကာႀကီး ဖတ္ေနစရာ
မလုိေအာင္ ျပင္လုိက္တာပါလုိ႔လဲ ဆုိပါတယ္။ Facebook သုံးတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕
Privacy အတြက္ Setting မွာ တစ္ခုခု ျပင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ အရင္တုန္းကလုိ  ခက္ခက္ခဲခဲ
ေရးထားတဲ့စာေတြကုိ လုိက္ဖတ္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ပုံေလးေတြနဲ႔ ျပထားတာကုိ
ၾကည့္ၿပီး လြယ္လြယ္ေလးနားလည္ေအာင္ လုပ္လုိ႔ရသြားတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ...
ဒါေပမယ့္ Account ဖြင့္တဲ့သူတုိင္း လက္ခံသေဘာတူပါတယ္လုိ႔ ေျပာထားတဲ့ အခ်က္
ေတြကေတာ့ ဘာမွ မေျပာင္းပါဘူး။

ကုိယ္ ဘယ္သူေတြနဲ႔ Facebook မွာ chat လုပ္တယ္၊ ဘယ္ေနရာသြားတယ္၊ ဘယ္
စားေသာက္ဆုိင္ေတြမွာ သြားစားတယ္၊ ဘယ္ေနရာေတြမွာ ေစ်းဝယ္တယ္ဆုိတာေတြကုိ
ကုိယ္တင္တဲ့ ပုိ႔စ္ေတြ၊ ဓာတ္ပုံေတြက တစ္ဆင့္ Facebook က မွတ္ထားၿပီးေတာ့
ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကုိ ေရာင္းခ်ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားတဲ႔အခ်က္ကေတာ့ ဘာမွ
မေျပာင္းလဲပါဘူး။ အဲဒါေတြကုိ အုိင္တီေဆာင္းပါေတြကေန ေထာက္ၿပီးေရးသားၾကပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေဝဖန္ေရးေနၾကတဲ့ အခ်က္ကလဲ Facebook Account ဖြင့္ထားသူ
ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ Facebook က ယူသုံးပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္
ဆုိတာကုိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိလူမ်ဳိးေတြဆုိရင္ ဘယ္လုိေၾကာ္ျငာမ်ဳိးေတြ
ျမင္ေအာင္လုပ္ရမလဲဆုိတာ ပုိေတာင္ လုပ္ဖုိ႔လြယ္သြားၿပီလုိ႔ ေရးၾကပါတယ္။
နည္းပညာသစ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြကုိ အဓိကတင္ျပတဲ့ Weird မဂၢဇင္းက
ဆုိရင္ ဘယ္လုိေၾကာ္ျငာမ်ဳိးေတာ့ျဖင့္ ကုိယ္ကစိတ္ဝင္စားတယ္၊ ဘယ္လုိေၾကာ္ျငာမ်ဳိး
ဆုိရင္ေတာ့ျဖင့္ ကုိယ္က မျမင္ခ်င္ဘူးဆုိတာေတြကုိ Facebook သုံးတဲ့သူေတြ ကုိယ္တုိင္က
ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရသြားေတာ့ Facebook ကုိ အကူအညီ ေပးသလုိမ်ဳိးေတာင္ ပုိျဖစ္ေနတယ္လုိ႔
ေရးသားၾကပါတယ္။

tech.fastpost.com ဆုိတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္မွာလဲ Facebook ရဲ႕ Privacy Policy ပုံ
ေျပာင္းလုိက္တာကုိ သုံးသပ္ေရးထားတဲ့ေနရာမွာ Facebook က ဟုိနည္းနည္း ဒီ နည္းနည္း
ျပင္ဆင္လုိက္ေပမယ့္ ကုိယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ၊ ကုိယ္ ဘယ္မွာရွိေနတယ္
ဆုိတဲ့ ေနရာထုိင္ခင္းေတြကုိ ေၾကာ္ျငာထည့္သူေတြနဲ႔ မွ်ေဝၿပီးေတာ့ ဝင္ေငြေတြ အမ်ားႀကီး
ရေအာင္လုိ႔ Facebook က ဆက္လုပ္သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ သုံးသပ္ျပထားပါတယ္။
အခု Privacy Policy အသစ္မွာ ကုိယ္ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနသလဲဆုိတာကုိ Facebook က
သိေအာင္ ပုိေတာင္လုပ္ဦးမွာပါ။ အရင္တုန္းကေတာ့ လက္ကုိင္ Smart Phone ရဲ႕ GPS
ကေနပဲ ကုိယ္ဘယ္မွာရွိေနသလဲဆုိတာကုိ ၾကည့္တာပါ။ အခု ေပၚလစီအသစ္ထဲ
မွာေတာ့ GPS တင္မကပဲ Facebook ကုိသုံးေနတဲ့ လက္ကုိင္ဖုန္းတုိ႔ တက္ဘလက္
ကြန္ပ်ဴတာတုိ႔ရဲ႕ Bluetooth ေရာ၊ Wi-Fi ကုိပါ သုံးၿပီးေတာ့မွ ကုိယ္ဘယ္ေနရာကုိ
ေရာက္ေနသလဲဆုိတာ သူတု႔ိသိႏုိင္ခြင့္ရေအာင္ ျပင္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒါကလည္း
ေၾကာ္ျငာေတြအတြက္ အဓိကရည္ရြယ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

Washinton Post ရဲ႕ အုိင္တီေဆာင္းပါးမွာလဲ ပုိရွင္းေအာင္၊ လူေတြ ပုိနားလည္ေအာင္
လုပ္တဲ႔ Terms and Condition ေတြက အေပၚယံပါပဲလုိ႔ ေရးထားပါတယ္။
ဥပေဒေၾကာင္းအရ နားလည္ႏုိင္ေအာင္ေရးထားတာတခ်ဳိ႕ကုိ ျပင္ေရးလုိက္ေပမယ့္
အခ်က္အလက္ေတြကုိ လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္သြားႏုိင္တာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ဘူးလုိ႔
ဆုိထားပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာနဲ႔ပတ္သက္တာအျပင္ ေနာက္ မေျပာင္းတဲ့အခ်က္ တစ္ခုလဲ
ရွိပါေသးတယ္။ သုေတသနစစ္တမ္းအတြက္ ကုိယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔အခ်က္ေတြကုိ သူတုိ႔က
အေၾကာင္းမၾကားဘဲ ယူသုံးခြင့္ရွိပါတယ္ဆုိတာကလဲ မေျပာင္းပါဘူး။
ဒီအခ်က္ကုိ အခြင့္ေကာင္းယူၿပီးေတာ့ Facebook သုံးသူေတြရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေတြကုိ
အေမရိကန္တကၠသုိလ္ႏွစ္ခုနဲ႕ သုေတသနလုပ္ခဲ့လုိ႔ Facebook အႀကီးအက်ယ္ ေဝဖန္
ခံခဲ့ရပါတယ္။ အခု မူဝါဒအသစ္မွာလဲ အဲဒါကုိ ျပင္မထားေပးပါဘူး။ Facebook Account
သုံးစြဲေနတဲ့သူေတြအေပၚ စစ္တမ္းလုပ္ခြင့္ရွိပါတယ္လုိ႔ Facebook ရဲ႕ Privacy ပုိင္းဆုိင္ရာ
အႀကီးအကဲ အဲရင္အီဂင္က ေျပာပါတယ္။

တကမာၻလုံးမွာ သုံးစြဲသူ သန္းတစ္ေထာင့္သုံးရာေက်ာ္ရွိေနတဲ့ Facebook လူမႈကြန္ယက္
အေနနဲ႔ Facebook Account ဖြင့္ထားသူေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကုိ ဘယ္လုိ
စုေဆာင္းတယ္ ဆုိတာကုိ ထင္သာျမင္သာရွိေအာင္ မလုပ္လုိ႔ ေတာ္ေတာ့္ကုိ အေဝဖန္
ခံေနရတယ္လုိ႔ Wallstreet Journal ရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ပုိ႔စ္ကလဲ ေရးထားပါတယ္။ သူမ်ား
တကာေတြရဲ႕ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုိ ဘယ္လုိစုေဆာင္းတယ္၊ ဘယ္လုိ အသုံးခ်
မယ္ဆုိတာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ တစ္ခုခု အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ခင္မွာ လူေတြကုိ အသိေပးပါ႔
မယ္လုိ႔ ျပည္ေထာင္စုကုန္သြယ္ေရးေကာ္မရွင္နဲ႔ 2011 ခုႏွစ္မွာ Facebook က သေဘာ
တူခဲ့ရတယ္လုိ႔ အဲဒီ ဘေလာ့ဂ္ထဲမွာ ေရးထားပါတယ္။

Facebook ဆုိတာက လူမႈကြန္ယက္တစ္ခု ျဖစ္ေနေပမယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုလည္း
ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ လူေတြ မေမ့သင့္ပါဘူးလုိ႔ အေမရိကန္ MPR ဘေလာ့ဂ္မွာလဲ
ေထာက္ျပထားပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ အဓိက စီးပြားေရးက စီးပြားေရးနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ေၾကာ္ျငာ
ေတြကုိ ေနရာေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမ်ဳိး ေၾကာ္ျငာခြင့္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ Facebook သုံးစဲြသူ
ေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကုိ သုံးတယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကပါနဲ႔လုိ႔ အီးမာ့ကက္တက္ေဒါ့ကြန္
က ဒယ္ဘရာ ေအဟုိ ဝီလ်ံဆန္ ေျပာထားတာကုိ MPR ဘေလာ့ဂ္မွာ ကုိးကား ေရးျပထားပါတယ္။
အရင္တုန္းက အမ်ားနားမလည္ႏုိင္တဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြနဲ႔  လူမသိ သူမသိ အေျပာင္း
အလဲေတြ လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ဒီ Facebook က ကုိယ့္္ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကုိ
ဘယ္လုိသုံးတယ္ဆုိတာ ပုိၿပီးေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လုပ္လာပါၿပီလုိ႔ Weird မဂၢဇင္းရဲ႕
ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ အဆုံးသတ္ ေရးထားပါတယ္။

အခုလုိမ်ဳိး အျမင္သစ္နဲ႔ လြယ္ကူေအာင္လုပ္ထားတဲ့ Data Privacy Policy ေတြကုိ
Facebook က ႏုိဝင္ဘာလ ၂၀-ရက္ေန႔အထိ တစ္ပတ္အခ်ိန္ေပးၿပီးေတာ့  သုံးစြဲသူေတြ
ဘယ္လုိထင္ျမင္ ယူဆတယ္ဆုိတာကုိ ရယူေတာင္းဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ Facebook
က တုန္႔ျပန္လာတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကုိ သုံးသပ္ေနၿပီး ၂၀၁၄ မကုန္ခင္မွာ အၿပီးသတ္
အေျပာင္းအလဲေတြ ထုတ္ျပန္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါေၾကာင္း....

Source:VOA News

No comments:

Post a Comment