မဂၤလာပါ... မီဂန္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ က်န္းမာေရးအဓိကထားတဲ့ သုတ၊ ရသ၊ ဟာသနဲ႔ ေကာင္းႏုိးရာရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ မီဂန္သုံးစြဲသူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ဆက္လက္တင္ဆက္ေပးေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း.... အားလုံး ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ...

Wednesday, January 21, 2015

Facebook ကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ျခင္း

Facebook ကုိ သုံးသပ္ၾကည့္ျခင္း

“လူသားေတြ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အြန္လုိင္းေပၚမွာ ဆက္ႏြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေနတဲ႔
ဆုိရွယ္မီဒီယာလုိ႔ေခၚတဲ့ လူမႈကြန္ယက္ေတြကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စီးပြားျဖစ္ စၿပီးေတာ့
သုံးလာေနၾကပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေတြကုိ လူအမ်ားဆီ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္နဲ႔
လြယ္လြယ္ကူကူေရာက္ေအာင္ ျဖန္႔ႏုိင္တာေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြက ျမန္မာ
အမ်ားစု သုံးေနတဲ့ Facebook ေတြကုိ ေၾကာ္ျငာၾကားခံတစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ သုံးလာၾကတာပါ။
႐ုိးရာေလး Website တည္ေထာင္သူ ကုိထြန္းထြန္းေျပာစကားအရဆုိရင္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္
အတြင္းမွာကုိ အခုလုိ အသုံးမ်ားလာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္..”

ကုိထြန္းထြန္း...
“ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဒီ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္၊ သုံးႏွစ္ေလာက္က က်ေနာ္ Web development
စလုပ္ခဲ့တဲ႔အခ်ိန္မွာ Facebook က ဒီေလာက္အထိ Popular မျဖစ္ေသးဘူးေပါ႔...
ဒါေပမယ့္ ဒီ ၂၀၁၄-ခုႏွစ္ထဲမွာ Facebook ရဲ႕ ထုိးေဖာက္မႈနဲ႔ လူသိမ်ားၿပီး အသုံးျပဳ
လာမႈဟာ ဒီအေနအထားေရာက္တဲ့အထိ ျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ ထင္ေတာင္မထင္ထားဘူး
ေပါ႔ေနာ္.. တျခားႏုိင္ငံေတြမွာလဲ ေအာင္ျမင္သလုိ ျပည္တြင္းမွာလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
အသက္ဝင္လာတယ္... ဆုိလုိတာက ဒီ Facebook မွာ ေၾကာ္ျငာ တင္တာတင္ မကဘူး
ေပါ႔ေနာ္.. ကုန္ပစၥည္းေရာင္းတယ္၊ ဝန္ေဆာင္မႈေတြေပးတယ္၊ ဖလွယ္တယ္.. ၿပီးရင္
တျခားလုပ္လုိ႔ရတဲ့ ဥစၥာေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္ေလ..”

VOA...
Website ေတြကုိသုံးတာအျပင္ Forum ေတြ Blog ေတြဖက္ကေနၿပီးေတာ့ Facebook
ဖက္ကုိ လူေတြအေတာ္မ်ားမ်ား အာ႐ုံစုိက္လာၾကတာနဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းေတြကလည္း Facebook ကုိ စီးပြားျဖစ္ သုံးလာၾကပါတယ္။

ကုိထြန္းထြန္း...
“ Facebook က အခမဲ့လည္းျဖစ္တယ္။ ၿပီးရင္ ကုိယ့္ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ ကုိယ့္ဝန္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းေတြကုိ ဒီ ဆုိရွယ္မီဒီယာကေနတစ္ဆင့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စာမ်က္ႏွာထဲကုိ
အလြယ္ဆုံးနဲ႔ အျမန္ဆုံးေရာက္သြားမယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး ကုမၸဏီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
Facebook ကုိ စၿပီးသုံးလာၾကတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ယူဆတယ္ေပါ႔ေနာ္..”

VOA...
“ ေနာက္တစ္ခ်က္ကက်ေတာ့ ေစာေစာက ကုိထြန္းထြန္းေျပာသလုိေပါ႔ေလ Facebook
ေပၚမွာ ဒီလုိမ်ဳိး ဖန္တီးရတယ္ဆုိတာက အခမဲ့လည္းျဖစ္တယ္၊ ေငြကုန္ေၾကးက်
သက္သာတယ္.. Website ကုိလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ Website က ပုိက္ဆံေပးရတယ္..
အကုန္အက်ရွိတယ္ဆုိေတာ့... အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ေကာ Facebook ေပၚမွာ
လူေတြအသုံးျပဳတာ အားသာေနတယ္လုိ႔ေကာ ျမင္ပါလားရွင့္ ”

ကုိထြန္းထြန္း...
“ ေငြကုန္ေၾကးက်တာကလည္း တစ္ပုိင္းေပါ႔ ၿပီးေတာ့ Security အတြက္လည္း
တစ္ပုိင္းေပါ႔။ ျပည္တြင္းမွာ အခုျဖစ္ေနတဲ႔ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလဲ ဒီ Security နဲ႔
ပတ္သက္တာေလ။ ဒီ Facebook မွာက်ေတာ့ ဒီ Security နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥကုိ လုံးဝ
စိတ္ပူစရာကုိ မလုိဘူး။ ဘယ္ Hacker မွာ ကုိယ္ရဲ႕ Page စာမ်က္ႏွာကုိ တကူးတက
လာၿပီး ေႏွာက္ယွက္ဖုိ႔၊ ဖ်က္ဆီးဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး.. အဲဒီအတြက္ လုပ္ငန္းရွင္ ေတာ္
ေတာ္မ်ားမ်ားကလဲ Facebook ကုိ အားကုိးလာတဲ့ အေၾကာင္းေလးတစ္ခုလဲ ပါ ပါတယ္။”

VOA...
“ အရင္တုန္းကဆုိရင္ ဒီ Facebook ေတြ မေပၚလာခင္ စပ္ၾကားတုန္းကလဲ ဘေလာ့ဂ္
ေတြကိုလဲ သူတုိ႔ရဲ႕ Main Website ေတြကုိပဲ ပလက္ေဖာင္းတစ္ခုလုိ သုံးခဲ့ၾကတယ္။
အခုကေတာ့ Facebook ဖက္ေတြကုိ ေျပာင္းခဲ့ၾကတယ္.. အဲဒီေတာ့ ဒီ Website ရယ္၊
Blog ရယ္၊ Facebook ရယ္ အဲဒီသုံးခုရဲ႕ ကြာျခားခ်က္.. ေနာက္တစ္ခုက အားနည္း၊
အားသာခ်က္ေပါ႔ေလ.. အဲဒါေတြကုိ ဘယ္လုိမ်ဳိး ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေျပာလုိ႔ရမလဲရွင့္ ”

ကုိထြန္းထြန္း...
“ Website မွာက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔လုိခ်င္တဲ့အတုိင္း ဥပမာ Colour ေတြ၊ Layout ေတြ
ကစ ေျပာရရင္ က်န္တဲ့ အပုိင္း အပုိင္းအလုိက္ က႑ေတြ ခြဲထားလုိ႔ရတယ္။ ဥပမာ -
ကုန္ပစၥည္း၊ ကုန္ပစၥည္းမွာဆုိလဲ ကုန္ပစၥည္းေတြအလုိက္ သီးသန္႔ ခြဲထားလုိ႔ရတယ္။
ဝန္ေဆာင္မႈမွာဆုိလဲ ဝန္ေဆာင္မႈအမ်ဳိးအစားအလုိက္ သီးသန္႔ ခြဲထားလုိ႔ရတယ္။
Facebook မွာက်ေတာ့ အဲဒီလုိမ်ဳိး ခြဲထားလုိ႔မရဘူး။ သူက သတင္းတစ္ပုဒ္နဲ႔ ဓာတ္ပုံ
တစ္ပုံလုိမ်ဳိး တင္ဆက္တဲ့အတြက္ ဥပမာ က်ေနာ့္မွာ ဝန္ေဆာင္မႈ ဆယ္ခုရွိတယ္ဆုိရင္
သတင္းဆယ္ပုဒ္အေနနဲ႔ တင္ဆက္ၿပီးမွ လူေတြဆီ ေရာက္သြားမယ္။ က်ေနာ့္ဆီမွာ
ဓာတ္ပုံ အပုံတစ္ရာရွိတယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုံတစ္ရာလုံးကုိ Facebook မွာ Share ၿပီးမွ လူေတြ
သိသြားမယ္။ Website က်ေတာ့ အဲဒီလုိမ်ဳိး Limitation မရွိေတာ့ဘူးေပါ႔ေနာ္။ က်ေနာ္
ဓါတ္ပုံေတြကုိ ဘယ္က႑ေအာက္မွာထားခ်င္လဲ၊ သတင္းကုိ ဘယ္က႑ေအာက္မွာ
ထားခ်င္လဲ ရတယ္။ ဆုိလုိတာက လူေတြက သတင္းအေဟာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သတင္း အသစ္
ပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွိသမွ် ကုန္ပစၥည္းကုိ လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြၿပီးမွ ဖတ္႐ႈလုိ႔ရတာေပါ႔။
Facebook မွာက်ေတာ့  Scroll လုပ္ရမယ္၊ ေအာက္ကုိ ဆင္း ဆင္း ဆင္းၿပီးမွ
သြားၾကည့္ရမယ္။ ၿပီးသြားရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ မၾကည့္ျဖစ္ၾကဘူး ဆုိေတာ့
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ပထမမ်က္ႏွာစာမွာ ေပၚေနတာေလာက္ကုိပဲ ၾကည့္ျဖစ္တာ
မ်ားတယ္ေပါ႔ေနာ္။ ဆုိရရင္ အဲဒါက်ေတာ့ Facebook ရဲ႕ အားနည္းခ်က္လုိ႔ ေျပာလုိ႔
ရတယ္ေပါ႔ေနာ္... ”
“ ဘေလာ့ဂ္အေနနဲ႔က ျပည္တြင္းမွာ အသုံးျပဳတာမ်ားတယ္ေပါ႔ေနာ္.. အခုေနာက္ပုိင္းမွာ
ေတာ့ ဘေလာ့ဂ္အစား က်ေနာ္တုိ႔ Facebookကုိပဲ အဓိက အသားေပးၿပီးသုံးလာၾကတယ္။
ဘာျဖစ္လုိ႔ဆုိေတာ့ Facebook ရဲ႕ Fuctionality က သတင္းတုိ႔ ဓာတ္ပုံတုိ႔အျပင္ တျခား
Functions ေတြလဲ အမ်ားႀကီးတုိးလာတဲ့အတြက္ ဘေလာဂ့္အသုံးျပဳမႈေတြကုိ သူကေန
Automatic အစားထုိးသြားသလုိ ျဖစ္သြားတာေပါ႔။ အဓိက ကေတာ့ Connection ပါပဲ၊
ကုိယ္သတင္းတစ္ပုဒ္ တင္လုိက္တယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ကုိ Like လုပ္ထားတဲ႔ User တစ္ရာဆုိ
တစ္ရာဆီကုိ တစ္ခါတည္းေရာက္သြားမယ္။ တစ္ေထာင္ဆုိ တစ္ေထာင္ဆီ တစ္ခါတည္း
ေရာက္သြားမယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီတစ္ခုက ဘေလာ့ဂ္ရွိတာထက္စာရင္ Facebook က ပုိၿပီး
အားသာခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာေပါ႔ေနာ္... အဲဒါေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂ္ကုိ ေနာက္ပုိင္း
လူေတြအသုံးနည္းလာရတာက  Facebook ရဲ႕ Functions ေတြ ပုိရလာတာကလဲ
အဓိက အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုေပါ႔ေနာ္..”

VOA...
အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာဆုိရင္ေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းနဲ႔
ပတ္သက္တဲ့ Website ေတြဆုိတာ သပ္သပ္ရွိတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ ေစာေစာက
ေျပာတဲ့ လူမႈကြန္ယက္ေတြေပၚမွာ ေၾကာ္ျငာသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ Facebook စာမ်က္ႏွာ
လည္းရွိတယ္။ အဲဒီလုိ Facebook စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ သတင္းေတြ၊ ေၾကာ္ျငာေတြတင္တယ္
ဆုိရင္လည္း link ေလးေပးထားၿပီးေတာ့မွ သူတုိ႔ရဲ႕ Main Website ကုိေရာက္ေအာင္လုိ႔
ဆက္ထားေပးတယ္ေပါ႔ေလ.. ဆုိေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အခု ဒီလုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းေတြက
ေကာ အခု ဒီလုိ link လုပ္ထားေပးတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးလား ဒါမွမဟုတ္ လုံးဝ Facebook ကုိပဲ
Main Page အေနနဲ႔ သုံးတာမ်ဳိးပါလားရွင့္..

ကုိထြန္းထြန္း...
“ Facebook ခ်ည္းပဲ သီးသန္႔သုံးတာမ်ဳိးလဲရွိသလုိ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ Main Website နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္
ၿပီးေတာ့မွ သုံးတာမ်ဳိးလဲရွိပါတယ္။ ဥပမာေျပာရင္ ကုမၸဏီတစ္ခုက သူ႔ Main Website မွာ
သတင္းအခ်က္အလက္ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ပုံေတြ၊ စာေတြ အကုန္လုံးကုိ သူႀကဳိက္သလုိ ဖန္တီး
လုိ႔ရတယ္။ Facebook ေပၚေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ အဲဒီလုိမ်ဳိး ဖန္တီးလုိ႔မရေတာ့ဘူး။
သူ႔ေပၚမွာက သတင္းတစ္ပုဒ္၊ ပုံတစ္ပုံ အေနနဲ႔ေလာက္ပဲ တင္ဆက္လုိ႔ရေတာ့တယ္
ဆုိေတာ့ Facebook ေပၚမွာအားသာခ်က္ရွိသလုိ အားနည္းခ်က္လဲ ရွိပါတယ္။ Website
မွာလဲ သူ႔အားသာခ်က္ေတြ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ Websiteနဲ႔ Facebook တြဲသုံးတယ္
ဆုိရင္ ကုမၸဏီေတြအတြက္ အက်ဳိးအရွိဆုံးပဲလုိ႔ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္ ယူဆတယ္ေပါ႔ေနာ္..
အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေနာက္ပုိင္း အလုပ္ရွင္ေတြအတြက္ Website ေတြေရးဆြဲလာတဲ႔
အခ်ိန္က်ရင္လည္း သူတုိ႔ကုိ Facebook စာမ်က္ႏွာပါ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ အႀကံေပးတယ္..
ၿပီးသြားရင္ လုိအပ္တဲ့ အကူအညီေတြကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔တတ္ႏုိင္သေလာက္ ပံ႔ပုိး
ေပးပါတယ္...”

VOA...
“ ႐ုိးရာေလး Website ကုိ တည္ေထာင္သူ ကုိထြန္းထြန္း ျဖစ္ပါတယ္။ Facebook လုိ
လူမႈကြန္ယက္ေတြမွာ အားသာခ်က္ေတြ၊ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနေပမဲ့လည္း ကုန္က်
စရိတ္ မမ်ားပဲနဲ႔ လူေပါင္းျမာက္ျမားစြာဆီကုိ ခ်ိတ္ဆက္ျဖန္႔ေဝႏုိင္တာမုိ႔ ႏုိင္ငံတကာ
မွာလည္း ဒီစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြက ဒီ Platform ကုိ အားထားလာေနၾကတာကုိ
ေတြ႕ရပါတယ္ရွင္..”

VOA News မွ ေမးျမန္းတင္ဆက္သည္။

No comments:

Post a Comment