ေမာဟအေၾကာင္း
*** ေမာဟ ဟူသည္ မသိျခင္း သေဘာျဖစ္ပါ၏။
ေမာဟႏွစ္မ်ိဳးရွိပါ၏။ အနုသယေမာဟ ႏွင့္ ပရိယု႒ာနေမာဟ တို႕ျဖစ္၏။
*** အနုသယေမာဟ ***
အဆိပ္ပင္၌ အဆိပ္သီးသီးေစေသာ သတၱိပါရွိသကဲ့သို ့ သတၱဝါတို႕၏သႏၱာန္၌ သိထိုက္ေသာ တရားမ်ားကို မသိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ သတၱိတစ္မ်ိဳးပါရွိေလ၏။ ထိုသတၱိသည္ အနုသယေမာ ပင္တည္း။ ထိုအနုသယေမာ ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တို႕သည္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို မသိ သစၥာေလးပါး ကိုလည္းမျမင္ေခ်။ ထိုအနုသယေမာ သည္ တရားအဆင့္ တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ တက္သြားေသာ္လည္း ရွိေနနိုင္ေသးရာ ရဟႏၱာ အျဖစ္ေရာက္မွသာ အနုသယေမာဟ အကင္းေပ်ာက္ေလ၏။
*** ပရိယု႒ာနေမာဟ ***
စိတ္ ႏွင့္တြဲဖက္ကာ ေမာဟ ထႂကြလာေသာအခါ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနေပျပီ။ ပရိယု႒ာနေမာဟ ျဖစ္လာပါက ဒုစ႐ိုက္အမႈ အကုသိုလ္တို႕ကိုျပဳရန္ ဝန္မေလးေတာ့ျပီ။ အကုသိုလ္၏အက်ိဳးကိုလည္း မေၾကာက္ေတာ့ေပ။ ဤပရိယု႒ာနေမာဟ သည္ အကုသိုလ္စခန္းသို ့ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို ့ေပးေသာ ေဗြေဆာ္ဦး လက္သည္တရားခံပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မိုက္မဲမႈမွန္သေရြ ့ဤ ေမာဟ၌သာ အေျခတည္ပါ၏။
အထူးမွတ္ရန္ကား
---------------------
မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟ ဟုဆိုေသာေၾကာင့္
မသင္ဖူးေသာအတတ္ မေရာက္ဖူးေသာအရပ္
မျမင္ဖူးေသာအရာဝတၳဳ မစားဖူးေသာအစားအစာ
စသည္ တို႔သည္အမွန္စင္စစ္ ေမာဟမဟုတ္ပါေခ်။
သာမန္ မသိျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။
***က်မ္းကိုး***
ဦးခင္ေမာင္ဝင္း
ဗုဒၶ၏လူမႈေရးတရားေတာ္မ်ား ကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္ျပန္ေရးငားပါ၏။
သစၥာရွင္
ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာ
*** ေမာဟ ဟူသည္ မသိျခင္း သေဘာျဖစ္ပါ၏။
ေမာဟႏွစ္မ်ိဳးရွိပါ၏။ အနုသယေမာဟ ႏွင့္ ပရိယု႒ာနေမာဟ တို႕ျဖစ္၏။
*** အနုသယေမာဟ ***
အဆိပ္ပင္၌ အဆိပ္သီးသီးေစေသာ သတၱိပါရွိသကဲ့သို ့ သတၱဝါတို႕၏သႏၱာန္၌ သိထိုက္ေသာ တရားမ်ားကို မသိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ သတၱိတစ္မ်ိဳးပါရွိေလ၏။ ထိုသတၱိသည္ အနုသယေမာ ပင္တည္း။ ထိုအနုသယေမာ ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တို႕သည္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို မသိ သစၥာေလးပါး ကိုလည္းမျမင္ေခ်။ ထိုအနုသယေမာ သည္ တရားအဆင့္ တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ တက္သြားေသာ္လည္း ရွိေနနိုင္ေသးရာ ရဟႏၱာ အျဖစ္ေရာက္မွသာ အနုသယေမာဟ အကင္းေပ်ာက္ေလ၏။
*** ပရိယု႒ာနေမာဟ ***
စိတ္ ႏွင့္တြဲဖက္ကာ ေမာဟ ထႂကြလာေသာအခါ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနေပျပီ။ ပရိယု႒ာနေမာဟ ျဖစ္လာပါက ဒုစ႐ိုက္အမႈ အကုသိုလ္တို႕ကိုျပဳရန္ ဝန္မေလးေတာ့ျပီ။ အကုသိုလ္၏အက်ိဳးကိုလည္း မေၾကာက္ေတာ့ေပ။ ဤပရိယု႒ာနေမာဟ သည္ အကုသိုလ္စခန္းသို ့ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို ့ေပးေသာ ေဗြေဆာ္ဦး လက္သည္တရားခံပင္ျဖစ္ပါ၏။ ေလာက၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မိုက္မဲမႈမွန္သေရြ ့ဤ ေမာဟ၌သာ အေျခတည္ပါ၏။
အထူးမွတ္ရန္ကား
---------------------
မသိျခင္း သေဘာကို ေမာဟ ဟုဆိုေသာေၾကာင့္
မသင္ဖူးေသာအတတ္ မေရာက္ဖူးေသာအရပ္
မျမင္ဖူးေသာအရာဝတၳဳ မစားဖူးေသာအစားအစာ
စသည္ တို႔သည္အမွန္စင္စစ္ ေမာဟမဟုတ္ပါေခ်။
သာမန္ မသိျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။
***က်မ္းကိုး***
ဦးခင္ေမာင္ဝင္း
ဗုဒၶ၏လူမႈေရးတရားေတာ္မ်ား ကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္ျပန္ေရးငားပါ၏။
သစၥာရွင္
ျမတ္ဗုဒၶ၏သာသနာ
No comments:
Post a Comment